KIJKgesprek + KIJKbericht

KIJKgesprek

Voor goed gebruik van geneesmiddelen is kennis en begrip bij de gebruiker essentieel. De eerste uitleg vindt normaliter plaats in de apotheek bij uitgifte van het geneesmiddel. Hierbij moet rekening gehouden worden met het feit dat zeker 30% van de apotheekbezoekers beperkt gezondheidsvaardig is. Een volledig, consistent en begrijpelijk begeleidingsgesprek bij de uitgifte van een nieuw geneesmiddel is voor veel apotheken een enorme uitdaging.

KIJKgesprek biedt hiervoor een oplossing. KIJKgesprek is een app voor een tablet waarmee, na selectie van een geneesmiddel en dosering, alle onderwerpen van het begeleidingsgesprek nieuw geneesmiddel, door middel van (bewegende) iconen worden gevisualiseerd. Er wordt informatie over de dosering, de wijze van gebruik, waarschuwingen, adviezen en veel voorkomende bijwerkingen gegeven.

KIJKgesprek is ontworpen om aan de balie met de patiënt te bespreken, maar kan ook worden ingezet bij beeldbellen. Aan het einde van het gesprek kan een samenvatting van het gesprek, samen met de KIJKsluiter van het betreffende geneesmiddel, worden aangeboden. Als de patiënt gebruik maakt van de KIJKsluiter mobiele app wordt tevens KIJKbericht gestart.

KIJKbericht

KIJKbericht is een serie van pushberichten in de KIJKsluiter mobiele app waarin alle informatie van het begeleidingsgesprek nieuw geneesmiddel gefaseerd wordt herhaald en wordt aangevuld met extra informatie in de vorm van korte animatievideo’s. Met KIJKbericht verankert u de informatie die is gegeven bij het begeleidingsgesprek en helpt u patiënten om een goede start te maken met hun medicijnen.

Via KIJKbericht kan de patiënt ook aangeven hoe het met hem gaat, of het lukt om de medicijnen volgens voorschrift te gebruiken en of hij last heeft van bijwerkingen. Deze informatie kan in een verslag met de apotheek worden gedeeld en besproken bij de tweede uitgifte van het medicijn.

U kunt als apotheek ook zelf berichten sturen naar gebruikers van specifieke geneesmiddelen om hen op de hoogte te stellen van belangrijke ontwikkelingen omtrent hun geneesmiddel, bijvoorbeeld een dreigend tekort of een verandering van preferentie. Ook kunt u patiënten informeren over geneesmiddel overstijgende onderwerpen, bijvoorbeeld over de manier waarop er in de apotheek omgegaan wordt met de COVID-19 maatregelen. Daarbij kunt u video’s toevoegen. Er zijn verschillende video’s beschikbaar waar u gebruik van kunt maken. De berichten die u zelf aanmaakt zijn ook zichtbaar voor patiënten die gebruikmaken van de webapplicatie.

Videoberichten over:

  • Wat doet de apotheek?
  • Wat betekent koel bewaren?
  • Medicijnen in de zon
  • Wat is een generiek medicijn?
  • De afhaalkluis
Algemene Voorwaarden - Privacy Statement

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!