18 april 2019

In samenwerking met het Nivel, Het National e-health Living Lab (NeLL) van het LUMC en de Universiteit van Utrecht, zal binnenkort gestart worden met grootschalig onderzoek naar de implementatie en het gebruik van Kijksluiter.

Het Nivel richt zich met name op de implementatie in de apotheek. Wat is de meest efficiënte methode voor de distributie van Kijksluiter, voor zowel de apotheek als de patiënt? Hoe past Kijksluiter het beste in het zorgproces in de apotheek? En bereikt Kijksluiter de juiste mensen?

Vanuit NeLL zal op grote schaal worden onderzocht hoe Kijksluiter wordt gebruikt en gewaardeerd door de patiënt, of Kijksluiter begrip en kennis van het geneesmiddel verbeterd, en uiteindelijk, op de lange termijn, of Kijksluiter een effect heeft op het (juiste) gebruik van geneesmiddelen.

Ten slotte zal de Universiteit van Utrecht, onderzoeken hoe de inhoud van Kijksluiter nog verder verbeterd kan worden om kennisoverdracht te optimaliseren.

Bent u geïnteresseerd in deelname aan (deel)onderzoek? We zijn op zoek naar apotheken die hun ervaringen in de praktijk willen delen en mee willen werken aan het verzamelen van data buiten de systemen van Kijksluiter. We horen graag als u hier een rol in wilt spelen. U kunt zich aanmelden door een e-mail te sturen naar info@stichtingkijksluiter.nl.